42 All-Time Classics
As the name implies, 42 All-Time Classics features a total of 42 famous games; all playable via the simple touch screen control of Nintendo DS. That means no cards to shuffle, no boards to set up and no tiny playing pieces to lose.
Among the 42 are classic card games like Black Jack and Texas Hold 'Em, cerebral challenges like Ludo and Chess, and fun pub favourites such as Solitaire or Darts.
With 42 All-Time Classics, not only are you carrying a whole game compendium in your pocket but also there's always someone to play against. All games in 42 All-Time Classics can be played against or with the computer. Plus, if you fancy your chances against human opposition you can link up wirelessly with other Nintendo DS owners. And if that's still not enough of a challenge, you can even go online via Nintendo Wi-Fi Connection and face challengers anywhere in the world!
Not all games featured in 42 All-Time Classics are available straight away, so you'll need to 'unlock' them all by proving your skills in the Single Player mode. See the Single Player section for more details.
Normally, being a solo player means you are limited by the kind of card and board games you can enjoy - but not with 42 All-Time Classics. Each game (apart from a few Single-Player only games) features intelligent computer-controlled opponents with various difficulty levels to choose from.
When you first play 42 All-Time Classics, some of the games will be locked. In order to unlock them for play, you'll need to complete games under certain conditions.
There are three modes made especially for the solo player: Free Play, Stamp and Mission.
An open house where you're free to play any unlocked games with the rules of your choice. You can choose the number of computer players and their difficulty level, and change various rules settings. By winning games a number of times you can unlock new designs for them.
Play through all available games and collect stamps for winning. Once you earn three stamps in a game, you move on to the next game. Stamp mode is where you can unlock new games and new chat features (see Chat section for more details).
Play through 30 specific missions; each with certain objectives to complete, such as winning a set number of chips in Black Jack. For each mission that you clear, you unlock a new icon. You can choose an icon to represent yourself when playing multiplayer games.
Poker without bluffing? Chess without the battle of wits? Some games just wouldn't be the same if you couldn't play with real people. That's why 42 All-Time Classics features optional wireless multiplayer in the vast majority of its games.
Wireless means that up to eight people can connect their Nintendo DS systems together with only one copy of 42 All-Time Classics. If you haven't got any friends to hand, then use the online Nintendo Wi-Fi connection to connect to players all over the world. Plus, 42 All-Time Classics includes a built-in talk feature so that you can chat to your friends as you play!