Nintendo Pocket Football Club
On 29th March, 2019, we will discontinue the online service for Nintendo Pocket Football Club for the Nintendo 3DS family of systems. All of the game’s offline features will remain intact even after the shutdown of the online services. We sincerely thank our fans for their support of the Nintendo Pocket Football Club online services, and we look forward to bringing you fun new experiences in the future.
As manager, train up your players and choose your tactics wisely to make the most of their abilities. Once you’re satisfied, send your team forth and watch your decisions play out in matches packed with action – but don’t be afraid to alter your approach if it all starts to unravel before your eyes. Delve deep and show plenty of skill on the sidelines and you could lead them all the way to the glorious treble of the Pro League 1, the Federation Cup and the European Challenge Cup. With enough work, you could even bring the World Club Classic back home!
Win, lose or draw, you’ll earn Training Cards during each match. Between games, use Training Cards to improve your players’ abilities: teach a defender how to tackle, help a midfielder perfect their passes or build a striker’s morale before a crucial match with a relaxing spa treatment. Play your cards right by selecting the right training combination and you could come up with a special technique that scores your player an even bigger boost!