Welke acties onderneemt Nintendo tegen piraterij?
Nintendo heeft in meer dan 40 landen een handhavingsprogramma voor intellectueel eigendom. Het bedrijf bestrijdt de piraterij op verschillende niveaus en hanteert een combinatie van 1) juridische handhaving; 2) bewustwording bij consumenten; 3) technologie; 4) het streven naar betere wetgeving op het gebied van intellectuele eigendom.
Nintendo werkt nauw samen met binnenlandse en internationale handhavingsinstanties om de verspreiding van piraterij in te dammen en om aan te tonen dat de gevolgen voor deze onrechtmatige activiteit reëel zijn.
Nintendo helpt douane- en rechtshandhavingsinstanties regelmatig bij het herkennen van namaakproducten en onrechtmatige apparatuur.
Nintendo werkt samen met internationale regeringsvertegenwoordigers in de strijd tegen de piraterij van computerspellen.
Nintendo werkt wereldwijd met branche-organisaties om samen met andere bedrijven uit deze industrie de handen ineen te slaan tegen piraterij en voor de verbetering van wetgeving.