Wat is Nintendo's officiële standpunt over piraterij van computerspellen?
Computerspelpiraterij is onrechtmatig. Nintendo verzet zich tegen mensen die zichzelf verrijken aan en handel drijven met het creatieve werk van spelontwikkelaars, tekenaars, animators, muzikanten, motioncapture-experts en anderen. Piraterij vormt nog steeds een serieuze bedreiging voor de bedrijfsactiviteiten van Nintendo, maar ook voor duizenden spelontwikkelbedrijven die spellen maken voor Nintendo-systemen. Het grootste probleem is dat de spelontwikkelaars en uitgevers afhankelijk zijn van de legale verkoop van hun spellen om te overleven. Piraterij ontmoedigt innovatie en de ontwikkeling van nieuwe spellen, wat uiteindelijk gevolgen heeft voor de consument.