Online piraterij
Als spellen worden aangeboden via zogenaamde peer-to-peer-netwerken, of via links naar bestanden die door derde partijen beschikbaar worden gesteld, is de onderhavige content een ongeautoriseerde kopie (dat wil zeggen een product van piraterij). Een onrechtmatig gekopieerd spelbestand wordt vaak aangeduid met 'ROM'.