Onzeilingsproducten
Omzeilingsproducten zijn apparatuur, inclusief ongeautoriseerde gamecards, spelkopieerapparatuur, piraterij-USB-sticks, modificatiechips en/of software, die Nintendo's beveiligingsmaatregelen omzeilen en een gebruiker daarmee in staat stellen om ongeautoriseerde kopieën te maken, aanpassingen te maken of ongeautoriseerde spelbestanden (bekend als 'ROMs') te spelen op ongeautoriseerde manieren.
Het gebruik van onrechtmatige producten die de beveiligingsmaatregelen van Nintendo-producten omzeilen, kan beschadigingen aanrichten aan het product die niet worden gedekt door Nintendo's garantie.
Het gebruik van ongeautoriseerde apparatuur kan er tevens toe leiden dat consumenten niet alle functionaliteiten kunnen gebruiken die een officieel erkend systeem wel biedt. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat je spellen niet online met andere spelers kunt spelen. Online spelen is vaak een belangrijk onderdeel bij het genieten van de nieuwste computerspellen. Er bestaat ook een risico dat, wanneer ongeautoriseerde apparatuur is gebruikt, een spelsysteem mogelijk niet meer werkt na het uitvoeren van netwerkupdates. We willen dat consumenten zich bewust zijn van deze potentiële gevaren, mochten zij overwegen om apparatuur te kopen die de beveiligingsmaatregelen van de Nintendo Switch omzeilt.
Omzeilingsapparatuur bestaat meestal uit een ongeautoriseerde gamecard of een piraterij-USB-stick die samenwerkt met software om de oorspronkelijke firmware op de Nintendo Switch aan te passen. Dergelijke apparatuur is ontworpen om Nintendo's beveiligingsmaatregelen op het systeem te omzeilen om het mogelijk te maken om ongeautoriseerde spellen (dat wil zeggen ongeautoriseerde kopieën van spellen) te spelen.
Er bestaan diverse versies van dit soort apparatuur, maar ze werken in feite allemaal op dezelfde manier om de beveiligingsmaatregelen van het Nintendo Switch-systeem te omzeilen.
Modificatiechips zijn chips die de beveiligingsmaatregelen in spelsystemen van Nintendo, waaronder de Nintendo Switch, omzeilen. Modificatiechips worden op het interne moederbord van het systeem gesoldeerd, waardoor de garantie van het systeem komt te vervallen.