Vraag het de ontwikkelaar Vol. 18, Mario Kart World – Hoofdstuk 3
Je gaf aan dat de hoeveelheid content uiteindelijk flink toenam. Je hebt ook veel concept art voor deze game getekend.
De ontwerpers kwamen met vele verschillende ideeën. Omdat de game deze keer in een uitgestrekte wereld speelde, kwamen ze ook met dingen die niet meteen met racen te maken hadden. Er waren schetsen van personages, decors en kostuums die pasten bij de verschillende landschappen, personages die een maaltijd of snack aten... We hadden een enorme, onderling verbonden wereld in gedachten, dus een groot deel van de ontwerpen toonde taferelen uit het leven in deze wereld. We ontwierpen de kostuums en voertuigen als een set en maakten er posterachtige ontwerpen van.
Dat viel me al op. Hoewel het Mario Kart is, zijn er ook ontwerpen die de personages laten zien terwijl ze eten, in plaats van dat ze in een kart rijden.
Het idee om personages verschillende soorten voedsel te laten eten, ontstond al vroeg in de ontwikkeling.
De verantwoordelijke ontwerper was enorm enthousiast over al dat eten. We hebben talloze Mario-geïnspireerde wendingen en details verwerkt in een breed scala aan voedselontwerpen. Het bekijken van die ontwerpen was hoogst vermakelijk.
Eten wordt verkocht bij "Yoshi's", een soort fictieve drive-through-restaurants die zijn verspreid over de hele spelwereld. Yoshi en zijn vrienden maken daar eten dat is geïnspireerd door elk gebied.
Precies. Een Yoshi's-drive-through in een vulkanisch gebied zou er bijvoorbeeld uitzien als een vulkaan en gloeiendhete soep verkopen, geïnspireerd door Bowser. (Lacht)
Terwijl we aan deze verschillende concepten werkten, kwam Yabuki op een gegeven moment naar me toe en zei: "Als Mario iets eet, transformeert hij." Hij klonk behoorlijk serieus. (Lacht)