Creator's Voice: The Duskbloods
In deze editie van 'Creator’s Voice' praten we met director Hidetaka Miyazaki over The Duskbloods, een Nintendo Switch 2-game van FromSoftware die in 2026 verschijnt.
Mijn naam is Hidetaka Miyazaki. Ik werk bij FromSoftware (1) en ben de director van The Duskbloods.
Kun je om te beginnen vertellen wat de aanleiding was om deze titel voor de Nintendo Switch 2 te ontwikkelen?
Een tijdje geleden hadden we een gesprek met Nintendo om ideeën uit te wisselen. Tijdens dit gesprek presenteerden we ons basisplan voor The Duskbloods.
Het was toen nog heel basaal allemaal: meer een losse reeks ideeën dan een echte presentatie. Het concept zelf was anders dan alles wat we eerder hadden gedaan, maar Nintendo bleek erg geïnteresseerd om ons te helpen dit te verwezenlijken. Zo is het project begonnen.
In eerste instantie zou de game verschijnen voor de Nintendo Switch en werd er door een klein team aan gewerkt. Maar net toen de game vorm begon te krijgen, benaderde Nintendo ons met hun ideeën voor de Nintendo Switch 2. Daarom besloten we de ontwikkeling aan te passen en de game voor deze nieuwe hardware te maken.
Eigenlijk was dit heel goed nieuws voor ons. Want dankzij de nieuwe hardware konden we ons meer richten op het online-aspect, wat goed paste bij onze oorspronkelijke visie voor deze titel.
De game lijkt nogal te verschillen van de meeste van jullie vorige titels. Kun je ons wat meer vertellen over wat voor soort game het is?
Qua structuur beschouwen wij het als een PvPvE (2)-titel. In essentie is het een online multiplayer-game, waarin spelers zowel tegen vijanden als tegen andere spelers strijden.
Ja, ik heb de PvPvE-structuur altijd erg interessant gevonden. Dit soort games biedt ruimte voor een breed scala aan ideeën voor gamedesign, terwijl we ook onze ervaring met het ontwerpen van uitdagende vijandelijke confrontaties kunnen benutten.