Inkopolis-nieuws & Anarchie-Splatcast – De drie grote popgroepen in beeld
De Squid Sisters, Tentacool en Deep Cut – of ze nu met nieuws komen, Splatfests promoten of liveconcerten geven – deze popgroepen zijn inmiddels zeer bekend bij de fans van Splatoon 3. Blik terug met de presentatoren van Inkopolis-nieuws en de Anarchie-Splatcast, die we allemaal hebben samengebracht voor een kijkje achter de schermen!
Twee nichtjes als popgroep. Sinds hun debuut met 'City of Color' en de gigantische populariteit van hun vierde single 'Calamari Inkantation', zijn deze twee niet meer uit de muziekwereld weg te denken. Datzelfde geldt voor hun slagzin ”Blijf vers!”.
Met haar enthousiaste optimisme is zij de vrolijke noot van het duo. Ze houdt van het buitenleven en haar energie lijkt nooit op te raken. Sinds ze het Inkopolis-nieuws niet meer presenteert, verschijnt ze weleens als actrice in dramaseries.
Haar scherpe humor vloeit voort uit haar kalme aard en zelfverzekerheid. Thuisblijven en luieren geeft haar kracht. Ze heeft ook een soloradioprogramma genaamd 'Marie na middernacht'.
Na hun winst bij de talentjacht is een van de juryleden hun producent geworden. Er zijn jaren aan voorbereiding voorafgegaan aan hun debuut.
Beide zijn leden van de nieuwe Kraakcommando's en kleindochters van (de voormalige) Kaptein Kraak. In het geheim beschermen ze de wereld tegen bedreigingen zoals het Octarianenleger.
Een duo bestaande uit Lorelei, de zelfverzekerde maar onstuimige zangeres, en Mariana, de geniale maar dromerige dj. Sinds hun wereldtournee genieten ze ook buiten Inkopolis bekendheid. Hun slogan is: ”Hou je cool! Hou je Tentacool!”.
Als ze haar stem verheft, kan er het een en ander aan glaswerk sneuvelen. Tijdens haar solojaren had ze moeite met haar stembeheersing, maar daar is ze beter in geworden sinds ze met Mariana optreedt. Haar familie is schatrijk, rijker dan je kunt inschatten.
Een Octoling die in het verleden elitesoldaat was binnen het Octarianenleger. Geeft ontzettend veel om Lorelei, die ze vrijwel altijd ”Lore” noemt. Heeft verklapt dat ze een grote fan is van de Squid Sisters.
Toen Lorelei een communicatieradio vond, kwam Tentacool in contact met agent 8, die uit de Diepzeemetro wilde ontsnappen. Met hulp van het duo wist agent 8 het oppervlak te bereiken.
Tentacool zat vast op een kleurloze versie van het Inkopolisplein. Samen met agent 8 wisten ze de Toren der Orde te overwinnen en het geheim ervan te ontrafelen.
Een ondeugend drietal. Elk lid is behoort tot een prominente familie van Splatsville. Ze houden van hun thuisplaats en met name Muriël voelt sterke rivaliteit met Inkopolis. Ze sluiten hun uitzendingen steevast af met ”De mossel!”.