Nieuw bij de Nintendo Switch? Ontdek deze nuttige functies en tips!
Als jij de trotse eigenaar bent van een splinternieuw Nintendo Switch-systeem, heb je wellicht al een aantal races in Mario Kart 8 Deluxe gewonnen, enkele levels uitgespeeld in Super Mario Bros. Wonder, een nieuw leven opgebouwd op een onbewoond eiland in Animal Crossing: New Horizons, of misschien wel voet gezet op het Hemeleiland der Wederopstanding in The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom!
Wist je al dat je nieuwsartikelen over games kunt lezen, screenshots en video's kunt maken, games online kunt spelen* en downloadbare games voor de Nintendo Switch kunt kopen?
Nog niet gevonden waar je naar zocht? Op de klantenservicepagina voor de Nintendo Switch vind je informatie over allerlei onderwerpen!
Op deze pagina vind je instructies voor hoe je je Nintendo Switch, Nintendo Switch Lite of Nintendo Switch – OLED-Model voor de eerste keer instelt. Voor meer informatie over andere onderwerpen kun je terecht op onze klantenservicepagina voor de Nintendo Switch.
Als je liever in je eentje speelt, hebben we je ook meer dan genoeg te bieden, met games als The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Pikmin 4, Hogwarts Legacy en Super Mario RPG, om er maar een paar te noemen!
Speel je graag samen met een vriend of vriendin? Probeer dan een van de vele coöpgames, zoals Pokémon Scarlet en Pokémon Violet, Kirby en de Vergeten Wereld, en Super Mario Odyssey.
Als je op zoek bent naar iets voor lichaam en geest, zijn Ring Fit Adventure, Big Brain Academy: Knappe koppen en Fitness Boxing 2: Rhythm & Exercise misschien wel wat voor jou.
En dat is nog maar het begin. Bezoek onze pagina over Nintendo Switch-games om nog meer games te ontdekken! Ook kun je talloze games gratis uitproberen: bekijk daarvoor de lijst met Nintendo Switch-demo's.
Als er tijdens het spelen van een van de compatibele games iets interessants gebeurt, kun je de opnameknop ingedrukt houden tot je een "biep" hoort. Hierdoor worden de voorbije 30 seconden gameplay opgeslagen. Na het opnemen van je video kun je deze aanpassen om de beste stukjes te bewaren, of zelfs screenshots te maken van de beelden. Het is ook mogelijk om je video's te delen via social media.
Je kunt ook direct screenshots en videoclips vanaf je Nintendo Switch naar je smartapparaat sturen en daarna makkelijk delen. Kies daarvoor NAAR SMARTAPPARAAT VERSTUREN in het menu BEWERKEN EN POSTEN en volg de instructies op het scherm.