ARMS en Splatoon 2 staan centraal in nieuwe Nintendo Direct
ARMS: in deze vechtgame kunnen vechters aan iedere uitrekbare arm wapens aanbrengen, die ARMS worden genoemd. Deze ARMS lopen uiteen van reguliere bokshandschoenen tot bijzondere wapens zoals boemerangs. Iedere ARM heeft een speciale eigenschap zoals vuur, ijs of elektriciteit die geactiveerd wordt wanneer een vechter zijn of haar aanval oplaadt. In de loop van de game verdienen de spelers geld waarmee ze in ARMS-plaza kunnen spelen. Dat is een grappige spelstand waarin vechters nieuwe ARMS kunnen krijgen. In deze razendsnelle game kun je potjes van één tegen één en zelfs van twee tegen twee* spelen, die uitmonden in hilarische, chaotische knokpartijen. Tijdens de Nintendo Direct stonden twee personages in de spotlights: de nog niet eerder vertoonde kung-fu-expert Min Min, die over levensgevaarlijke, elastische armen van bami beschikt, en de vastberaden, enthousiaste Spring Man, die het gevaarlijkst is wanneer hij in het nauw wordt gedreven. ARMS wordt uitgebracht op 16 juni, exclusief voor de Nintendo Switch. Op die dag worden er ook speciale neongele Joy-Con-controllers en Joy-Con-polsbandjes uitgebracht, evenals een bundel met twee Joy-Con-AA-batterijboosters.
Mario Kart 8 Deluxe: wanneer Mario Kart 8 Deluxe op 28 april wordt uitgebracht, kunnen spelers al meteen aan de slag met meer coureurs, karts en circuits dan in enige andere Mario Kart-game. Tot wel acht spelers* kunnen lokaal via een draadloze verbinding tegen elkaar racen of het tegen elkaar opnemen in de volledig vernieuwde gevechtsstand. Via een lokale netwerkverbinding** of online* kunnen maximaal twaalf spelers samen spelen.
ULTRA STREET FIGHTER II: The Final Challengers: de game komt op 26 mei uit voor de Nintendo Switch en bevat naast de klassieke personages twee nieuwe vechters: Evil Ryu en Violent Ken. Daarnaast kunnen spelers in de stand Way of the Hado hun tegenstander in first-personperspectief bestoken met HADOKENS door middel van bewegingsbesturing. Er is ook een intense coöpstand* voor twee spelers waarin beide vechters één energiebalk met elkaar delen tijdens bloedstollende gevechten tegen de computer.
Twee Sonics, twee stijlen: in 2017 sprinten er twee nieuwe Sonic-games naar de Nintendo Switch. Sonic Forces is een moderne Sonic-game in 3D, waarin spelers snelheidsrecords laten sneuvelen met de blauwe egel om de boosaardige Eggman een halt toe te roepen. Sonic en een geheimzinnige, nieuwe bondgenoot bundelen hun krachten zodra Sonic Forces deze winter wordt uitgebracht voor de Nintendo Switch. Sonic Mania komt deze zomer uit. De game heeft klassieke 2D-graphics en bevat een heleboel nieuwe levels, evenals klassieke levels uit eerdere games uit de Sonic the Hedgehog-serie.
Monopoly for Nintendo Switch: een van de beroemdste bordspellen aller tijden komt naar de Nintendo Switch. Tot wel zes spelers* kunnen het klassieke spel beleven als nooit tevoren met de HD-trilfunctie en kortere speelsessies, zodra Monopoly for Nintendo Switch deze herfst wordt uitgebracht.
Fate/EXTELLA: The Umbral Star: deze game bevat speelbare personages uit meerdere Fate-games en drie compleet verschillende verhaallijnen. Fate/EXTELLA: The Umbral Star vormt de meest legendarische confrontatie in de serie tot nu toe. In de Nintendo Switch-versie zitten 35 betaalde DLC-kostuums die al eerder zijn uitgebracht, evenals een nieuwe Unshackled Bride-outfit. Deze spectaculaire actiegame komt op 21 juli uit voor de Nintendo Switch.
Meer games op komst: in de zomer en de nazomer komen er twee nieuwe games van THQ Nordic uit voor de Nintendo Switch: Sine Mora EX en de RPG Battle Chasers: Nightwar. Daarnaast wordt NAMCO MUSEUM ook deze zomer uitgebracht. Later dit jaar volgt de release van PAYDAY 2, een coöpgame voor vier spelers.
Ten slotte wordt de Kirby-serie deze winter uitgebreid met een nieuwe multiplayergame* voor de Nintendo 3DS. In de toekomst wordt er meer informatie gegeven over deze game.
Miitopia: Tomodachi Life-fans, opgelet! Een duistere heerser steelt de gezichten van iedereen in Miitopia. Onverschrokken spelers moeten dit onheil een halt toeroepen in deze avonturengame die later dit jaar wordt uitgebracht voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Maak speelbare personages die op je vrienden of familieleden lijken of gebruik de personages uit Tomodachi Life. Gebruik ze vervolgens om aan je zijde te vechten of om andere rollen te spelen in het verhaal. Ze kunnen zelfs in de huid van de duistere heerser kruipen. Later wordt er meer over deze game bekendgemaakt.