Vlieg met de enige echte Mario naar duizelingwekkende planeten met geheel nieuwe valkuilen en verrassingen, in Super Mario Galaxy 2!
Het is weer tijd voor het Stardust Festival! Dit festijn wordt eens in de honderd jaar gehouden, als schitterend sterrenstof neerdaalt op het Paddenstoelenrijk. Mario heeft een uitnodiging van prinses Peach ontvangen en zet koers naar het kasteel, vergezeld door een verdwaald sterrenkind dat door de kosmos zwierf. Maar als Mario bij het kasteel arriveert, is het al te laat. Bowser heeft de kracht van de sterren tot zich genomen en Peach ontvoerd. Een epische reddingsmissie door de ruimte staat op het punt te beginnen...
Mario en Yoshi gaan waar geen ander hen is voorgegaan, met een geweldig nieuw avontuur. Met een keur aan verbazingwekkend creatieve galaxies om te verkennen, gloednieuwe power-ups en de keuze om alleen of met een helper te spelen, is er nog nooit zo'n leuke reddingsmissie geweest! Klim naar nieuwe hoogten als Cloud Mario of kegel vijanden omver als Rock Mario en gebruik Yoshi's unieke vaardigheden om tussen de sterren te rennen, vliegen en slingeren.