Inleiding
De koning van de jungle is terug, en hij zet iedereen voor aap op de Wii! NEW PLAY CONTROL! Donkey Kong Jungle Beat brengt de unieke GameCube-hit in topvorm naar de Wii, inclusief een geheel nieuwe bewegingsgevoelige besturing, nieuwe levelontwerpen, verse vijanden en een beste tros extra spelvarianten.
Als een vijandelijk leger de jungle van Donkey Kong binnenvalt om alle bananen te roven, weet je dat ze problemen met die grote aap gaan krijgen. Aangemoedigd door zijn rammelende maag en gesteund door zijn dierlijke vrienden, gaat Kong terughalen wat van hem is. Ondertussen bevrijdt hij ook nog even de koninkrijken die hij passeert.
Bij het doorkruisen van de weelderige omgevingen is het de kunst om met Wii-afstandsbediening en Nunchuk het perfecte bewegingsritme te vinden, zodat je DK als een acrobaat door de omgevingen laat springen en slingeren met je eigen intuïtieve bewegingen. Als je je het ritme van de jungle eenmaal hebt eigengemaakt geeft de bijzondere besturing een ultiem gevoel van controle en voldoening. Met subtiele nuances van je bewegingen maakt de aap in beeld perfect beheerste capriolen.
De NEW PLAY CONTROL!-reeks van Nintendo bevat Nintendo GameCube-klassiekers die vernieuwd zijn voor de Wii! Met nieuwe eigenschappen, nieuwe ervaringen en, vooral, nieuwe manieren om de games te besturen. Zowel voor nieuwkomers als voor diegenen die de originele versies hebben gespeeld op de GameCube.