Kirby's Adventure Wii
Kirby, Meta Knight, King Dedede en Waddle Dee staan klaar om je mee te nemen naar Dream Land in Kirby’s Adventure Wii, een nieuw, zijwaarts scrollend platformavontuur voor één tot vier spelers. Dit keer kun je ook met de vijanden van Kirby spelen, al blijft de roze held met zijn vermogen om te inhaleren en te transformeren natuurlijk de ster van het spel.
Het avontuur begint als een buitenaards ruimteschip neerstort in Popstar Land en de brokstukken van dit voertuig over het hele land worden verspreid. Om de buitenaardse bestuurder te helpen terug te keren naar zijn thuisplaneet, besluiten Kirby en zijn vijanden samen te werken. Met vereende krachten gaan ze op avontuur om de ontbrekende stukken van het ruimteschip te vinden.
Speel in je eentje of nodig drie vrienden uit om met z’n vieren tegelijk te spelen. Jullie kunnen spelen met Kirby’s in verschillende kleuren of naast Kirby kiezen voor de andere personages: Meta Knight, King Dedede en Waddle Dee. Zo kun je het hele avontuur samenwerkend doorlopen en elkaar helpen om de Point Stars en Ability Stars te verzamelen. Maak je geen zorgen als je vrienden maar even kunnen blijven, elke speler kan wanneer hij maar wil in- en uit- het spel stappen.
Kirby’s vijanden huiveren al jaren voor zijn vermogen hun aanvallen te kopiëren, en dat vermogen wordt in Kirby’s Adventure Wii nog eens flink opgevoerd. Als Kirby een vijand heeft gekopieerd, krijgt hij een hoofddeksel wat aangeeft welke gevaarlijke krachten hij kan gebruiken. Met een groene pet kan hij bijvoorbeeld een zwaard gebruiken, als hij een narrenmuts draagt kan hij schieten met een toverstaf, terwijl hij met een cowboyhoed een lasso kan werpen. Van al deze gekopieerde vaardigheden kan Kirby nu ook sterkere versies krijgen door speciale grote en glimmende vijanden op te slokken. Zo krijgt hij na het verorberen van een glimmende Blade Knight bijvoorbeeld de “Super Sword”-kracht die Kirby met een superzwaard alle vijanden in beeld laat raken. Deze supervaardigheden blijven slechts beperkte tijd actief, wat wordt aangegeven door de teruglopende regenboogbalk onder Kirby. Vergeet na het verslaan van je vele vijanden niet de Ability Stars op te pikken die ze achterlaten en probeer je score te verbeteren door onderweg zoveel mogelijk Point Stars te verzamelen.
Met zijn vele transformaties kan Kirby meer acties uitvoeren dan ooit. Bestook je vijanden met een wervelwind aan bladeren, een woeste waterval of je vlijmscherpe zwaard om je met de kleine held supermachtig te voelen. De dynamische omgevingen dagen je uit om veel van kostuums te wisselen en steeds betere strategieën te bedenken. Die zul je ook hard nodig hebben om het buitenaardse ruimteschip weer compleet te krijgen!
Zowel doorgewinterde Kirby-fans als nieuwe bezoekers van Dream Land zullen zich opperbest vermaken met Kirby’s Adventure Wii.