Guacamelee! Super Turbo Championship Edition
Juan Aguacate, een worstelaar uit een Mexicaans dorpje, zit volledig aan de grond. Maar als de kwaadaardige Carlos Calaca plannen smeed om de macht te grijpen, ten koste van de dochter van El Presidente, zweert Juan haar te redden. Hij reist door alternatieve dimensies en neemt het op tegen talloze schonkige schurken, die stuk voor stuk een pak rammel verdienen!
Tegen dit legioen zijn je vuisten je dodelijkste wapens! Sla, stoot en stomp je een weg langs de volgelingen van Carlos, in een kleurrijk, cartoonachtig avontuur met een Mexicaans tintje. Kies uit verschillende routes en doorloop levels met onheilspellende namen als 'The World of Nightmares' of het nog griezeliger klinkende 'The World of the Dead'. Tijdens je tocht leer je nieuwe aanvallen en speciale acties, waarmee je vernietigende combo's kunt maken. Deze nieuwe acties verbeteren niet alleen je kansen in het gevecht, ze verbeteren je vaardigheden ook op andere manieren. Zo kun je een hoge stoot ook gebruiken om een extra hoge sprong te maken, zodat je platformen en gebieden kunt verkennen die daarvoor buiten je bereik lagen.
Guacamelee! Super Turbo Championship Edition bevat een schat aan extra's, waaronder gloednieuwe gebieden. Verken de lavalevels van Pico de Gallo, zeil in een boot over het Canal de las Flores om een belegerd vissersdorp te redden en maak kennis met de nieuwe eindbaas, El Trio de la Muerte: een driehoofdig skelet dat zich ophoudt in een vulkaan. Maak gebruik van nieuwe wapens en tactieken om je tegenstanders alle hoeken te laten zien: Chicken Bombs komen goed van pas tegen elitevijanden, terwijl je je snelheid en kracht een extra boost kunt geven met de nieuwe vaardigheid INTENSO! Daarbij kun je gebruikmaken van een nieuwe vaardigheid met de naam Shadow Swap, waarmee je van dimensie kunt wisselen, en beschik je over een wereldkaart op de Wii U GamePad om je voortgang te volgen.
Als je het liever niet in je eentje opneemt tegen het leger ondoden, kun je een team vormen met een vriend en je gezamenlijk in het gevecht storten. Maar of je het nu alleen of met z'n tweeën tegen Carlos Calaca opneemt, met Guacamelee! Super Turbo Championship Edition voor de Wii U ben je verzekerd van spectaculaire en explosieve actie met je blote vuisten!