Aliens maken de dienst uit op aarde. Ze stellen de mensheid een geweldige toekomst in het vooruitzicht, maar hebben een duistere verborgen agenda. Als de leider van guerrillastrijdkrachten heb je te maken met een overweldigende vijand. Toch moet je een internationaal verzet op touw zetten om het buitenaardse gevaar af te wenden en de mensheid te redden.
Deze uitbreiding voegt een grote hoeveelheid nieuwe content toe in de strijd tegen ADVENT: nieuwe Hero-klassen, machtige nieuwe vijanden, nieuwe missies, nieuwe omgevingen en nog meer diepgang in de strategische gameplay.