In Civilization VII bepalen jouw strategische beslissingen de unieke culturele afstamming van je ontwikkelende rijk. Heers als een van de vele legendarische leiders uit de geschiedenis en bepaal het verloop van je verhaal door een nieuwe beschaving te kiezen om je rijk te vertegenwoordigen in elk tijdperk van menselijke vooruitgang.
Of je nu voor een pad kiest dat is geworteld in de geschiedenis, of mogelijkheden bedenkt om je eigen pad uit te stippelen, bouw iets waarin je gelooft en creëer een nalatenschap waar nog eeuwen over wordt gesproken in Civilization VII.