Wolfstride is een RPG over drie voormalige criminelen die op een keerpunt staan. Wanneer ze de legendarische mecha COWBOY erven, komen ze weer bij elkaar om een nieuwe weg in te slaan in de populairste sport ter wereld: GIGANTISCHE MECHAGEVECHTEN. Tijdens de wereldwijde kampioenschappen staat hun lot en dat van de wereld op het spel.
Duque woont in de hangar. Alles begint met het repareren van de schade na een gevecht. Daarna monteer je nieuwe onderdelen, installeer je upgrades en voeg je nieuwe wapens toe om COWBOY te verbeteren. Leer nieuwe aanvallende en defensieve skills om de perfecte uitrusting te creëren en je volgende tegenstander tot schroot te bewerken.
Elk team heeft een goed stel hersens nodig. De uit de Yakuza verbannen Dominique Shade komt zo van de straat. En da's maar goed ook, want daar moet hij het geld verdienen waarmee hij dit team runt. Verken de uithoeken van Rain City, zet je charmes in om vrienden te maken en neem hun klussen aan om aan cash te komen.