"The Lion's Song" is een verhalende avonturengame. De game speelt zich af in het begin van de twintigste eeuw en draait om een groep Oostenrijkse kunstenaars en wetenschappers. Elke episode brengt hun problemen met hun creativiteit en inspiratie prachtig in beeld.
Elk personage heeft een exceptionele geest en de game neemt de spelers mee in een verhaal over persoonlijke worstelingen met creativiteit, menselijk contact en inspiratie: een getalenteerde componist die geen noot meer op papier krijgt vlak voordat ze een belangrijk concert moet geven, een opkomende schilder die met hangen en wurgen beter wordt, en een briljante wiskundige die haar stempel probeert te drukken in een door mannen gedomineerde wereld. De keuzes die spelers maken in "The Lion's Song" hebben een directe invloed op de verhaallijnen van alle episodes en bepalen uiteindelijk of de hoofdpersonen succesvol worden of niet.