TSUKIHIME -A piece of blue glass moon-
Nadat hij op jonge leeftijd ernstig gewond raakte, werd Shiki Tohno defacto verbannen naar het huis van een ver familielid. Daar leefde hij een vredig leven, tot op een dag het nieuws hem bereikt over de dood van zijn vader, Makihisa.
Shiki keert terug naar huis en vindt zijn in de voetsporen van hun vader getreden zus Akiha en haar twee dienstmeiden. Daar begint voor hem een nieuw hoofdstuk als de oudste zoon van de illustere familie Tohno, waar Shiki ontdekt dat een leven in luxe hem niet bevalt. Naarmate de dagen verstrijken, komen beelden in hem naar boven uit gefragmenteerde herinneringen uit het verleden. En op een dag... passeert hij een monster in de vorm van een mens...
Het is het begin van het beroemde verhaal van TSUKIHIME, dat oorspronkelijk in 1999 verteld werd als een indie visual novel. Ervaar hoe het meesterwerk na meer dan twintig lange jaren opnieuw is ingelijst en naverteld!
TSUKIHIME -A piece of blue glass moon- verzamelt de twee verhalen die het deel "Near Side of the Moon" van de oorspronkelijke Tsukihime vormen: 'Moon Princess' (Arcueid's scenario) en 'Midnight Rainbow' (Ciel's scenario).
Maker Kinoko Nasu heeft het verhaal zorgvuldig opnieuw opgebouwd, de setting bijgewerkt naar het Tokyo van de twenty-tens en het verhaal verder uitgebreid. Met zijn intense spanning en realisme zal deze uitgebreide hervertelling spelers tot extase brengen.