In het rijk Symphonia is muziek een bron van leven en energie. Maar vanaf het moment dat de stichters en hun orkest spoorloos verdwenen, heerst er verdeeldheid onder de inwoners en wordt het langzaam stil in de wereld. Maar wat nou als er een manier is om een nieuw orkest samen te stellen? Die vraag moet Philemon beantwoorden.
Ontdek een muzikale wereld die is gebaseerd op symfonische orkesten en wordt bevolkt door een stoet bonte personages. Elk gebied in Symphonia heeft zijn eigen sfeer en personages, en elke ruimte is met de hand gemaakt. Ontmoet getalenteerde muzikanten en overtuig ze om lid te worden van je orkest.
Een unieke soundtrack van componist Olivier Esman die is gebaseerd op de romantische periode van de klassieke muziek. Geniet van de muziek van de Scoring Orchestra Of Paris, die speciaal is opgenomen voor Symphonia en is geschreven door componist Olivier Esman, met medewerking van Alexandre Bucas-Français en Lou Corroyer. Speel meeslepende concerten die draaien om een specifieke categorie van instrumenten: snaarinstrumenten, blaasinstrumenten en houtblazers.