Een turbulente zoektocht naar de ultieme schat
Beleef de avonturen van de twee androïden Thunder en Kyla aan boord van hun ruimteschip Omega 6. Zij moeten een nieuwe planeet vinden waar de mensheid verder kan leven. Maar voordat ze een nieuwe thuisplaneet opsporen, moeten ze eerst op zoek naar de ultieme schat in een eeuwenoude ruïne om... een planetaire lening terug te betalen?! Tijdens hun missie bezoeken ze drie verschillende planeten. Ze beginnen op Impostar, een planeet vol buitenaardse wezens uit alle uithoeken van de ruimte. De tweede planeet is Igni, een vuurplaneet waar overleven een hele klus is. Tot slot bezoeken ze Froslara, een bevroren planeet waar de bewoners ijskoud de rijkste zijn.
Een grote schat trekt een hoop problemen aan, waardoor je met kaarten moet vechten tegen rivaliserende schatzoekers en onbekende wezens die zich in de schaduw verbergen. Je hebt een vast aantal kaarten in je hand en moet de strategie van je tegenstander doorgronden om de overwinning te grijpen! In je ruimteschip staat een bonsaiboom waar vruchten aan groeien. Die kun je gebruiken om je vaardigheden te versterken of jouw hand te wisselen met die van je tegenstander. Aan de bonsai groeit ook magisch fruit, dat overweldigend krachtig is. Pas wel goed op, want dit fruit kan gevaarlijk zijn!
Dankzij een technologie die de gemiddelde levensduur oprekt tot zo'n 400 jaar kan de mensheid comfortabel leven, ondanks de maatschappelijke problemen die zo'n oude bevolking met zich mee brengt.
Op een dag verschijnt er plotseling een wormgat bij Mars. Dankzij dit fenomeen trekt er een stroom buitenaardse wezens naar de aarde. Voordat iemand er erg in heeft, zijn alle grote steden overspoeld door deze gemigreerde wezens.
Dr. Victor Franklin, een vooraanstaande onderzoeker van de verlengde levensduur, maakt zich zorgen en besluit om op zoek te gaan naar een tweede Aarde. Om de mensheid weer te laten floreren op een nieuwe thuisplaneet, maakt hij de twee androïden Thunder en Kyla. Zij stappen aan boord van het ruimteschip Omega 6 om de missie te voltooien.
Takaya Imamura werd in 1989 aangenomen bij Nintendo en werkte als ontwerper aan series als Star Fox, F-Zero en The Legend of Zelda. In 2021 vertrok hij bij Nintendo om als spreker te gaan werken bij de International Professional University of Technology in Osaka. Hij bleef wel tekenaar en bracht in oktober van 2022 zijn eerste manga Omega 6 uit in Frankrijk, via Omaké Books.
Shinobu Amayake componeerde muziek voor Nintendo-games als Stunt Race FX, NES Open Tournament Golf, Wario’s Woods en Pokémon Ranger: Shadows of Almia. Na haar vertrek bij Nintendo werkt ze nu als pianist en jazz-zangeres in Kyoto en Osaka.