Nine Sols is een verhaalrijke, handgetekende 2D action-platformer met Sekiro-geïnspireerde gevechten gebaseerd op het afweren van aanvallen. Ga op een reis door Aziatische fantasie, verken een land dat ooit werd geregeerd door een oud buitenaards ras, en volg een wraakzuchtige held op zijn missie om de 9 Sols—de machtige heersers van dit verlaten rijk—te verslaan.
In de "Taopunk"-wereld van New Kunlun combineert Nine Sols oosterse mythologie met cyberpunk-esthetiek. Naast de rijke wereldopbouw biedt het spel een meeslepende verhaallijn, waarin Yi's wraaktocht zich ontvouwt in een rijk gevormd door zowel mystiek als geavanceerde technologie.
Neem deel aan snelle, wrede gevechten waarbij het afweren van aanvallen, nauwkeurige slagen en opladen van aanvallen essentieel zijn voor de overwinning. Nine Sols combineert intense actie met platformmechanismen, wat timing en strategie vereist. Ontketen vernietigende aanvallen met vechtsporten, Taoïstische talismannen en Yi's goddelijke boog om de slagvelden te domineren.
Dompel jezelf onder in een visueel adembenemende wereld, tot leven gebracht door zorgvuldig uitgewerkte, handgetekende omgevingen en vloeiende animaties. Met een onderscheidende kunststijl geïnspireerd door anime en manga creëert Nine Sols een wereld die zowel bekend als vreemd aanvoelt.
Verken de onderling verbonden regio's van New Kunlun en ontmoet boeiende NPC’s die waardevolle upgrades, nieuwe vaardigheden en geavanceerde technologie aanbieden. Ontgrendel nieuwe paden en word sterker terwijl je de mysteries van deze verloren beschaving onthult en je wraaktocht voortzet.