Mugsters is een op fysica gebaseerde puzzelgame vol actie met sandbox-levels, waarin je de vijand moet ontlopen en te slim af moet zijn door te experimenteren met voertuigen, vallen en explosieven.
Mugsters draait om de creativiteit van de spelers. Bevrijd gevangenen, verzamel de kristallen en ontsnap op elke mogelijke manier!