Na een harde landing op de planeet ontdekt de astronaut dat de planeet, waarvan gezegd werd dat deze rijk is aan leven, een kale woestenij is. Als hij op zoek gaat naar zijn bemanning, doet hij een verbazingwekkende ontdekking: bewijs dat mensen al jaren geleden op deze planeet zijn geweest! Wanneer hij een verlaten Russisch dorpje uit het Sovjet-tijdperk tegenkomt, worstelt hij om zijn missie te begrijpen. Stuurde zijn pijlsnelle reis naar de planeet hem terug in de tijd? Of is hij het slachtoffer van vreemde gebeurtenissen uit de Koude Oorlog?
De speler moet met een beperkt jet-pack, een mobiele robotarm, zijn verstand en zijn vaardigheden puzzels oplossen, het mysterie ontrafelen en overleven op de levenloze planeet!