In de toekomst van de jaren 2000 wordt oorlog niet langer uitgevochten met raketten of kernbommen. Dankzij de geavanceerde technologie van militaire satellieten is het mogelijk om elke grootschalige strijdmacht te monitoren. Dit markeerde het begin van een nieuw tijdperk van kleinschalige landoorlogsvoering. In die tijd werd een nieuw wapen onthuld genaamd NAP (New Age Powered-Suits).
Howard Bowie, soldaat van het vreemdelingenlegioen van de militaire natie El Sharia, kreeg een bevel.