Democracy 4: Console Edition
Je kunt het land vervolgens leiden zoals je wilt en proberen om populair genoeg te blijven om herkozen te worden.
Democracy 4: Console Edition is de ultieme zandbak om je politieke ideeën uit te proberen. We denken allemaal dat we het beter kunnen doen dan de politici in het echte leven, maar klopt dat wel? Je ontdekt dat het met één oog op het budget, het andere op de polls en ondertussen ook nog de tijd vinden om terroristische aanvallen te voorkomen erg moeilijk is om aan de macht te blijven. Zeker als je ook nog de maatschappij wilt verbeteren.
Dit is een strategiespel waarbij de uitkomst van je beleid en wetten weerspiegeld wordt in je succes. Als je alle publieke uitgaven en belastingen wilt afschaffen, dan kan dat. Misschien werkt het, misschien niet, afhankelijk van hoe je het aanpakt.
Aan de andere kant, als je de spoorwegen, nuts- en waterbedrijven wilt nationaliseren, directeurssalarissen wilt beperken, een tweede huis wilt verbieden en iedereen een gelijk inkomen wilt geven, kan dat ook. Democracy 4: Console Edition modelleert de waarschijnlijke effecten, zowel op korte als lange termijn, van elke actie die je onderneemt. Je kunt zo zien wat voor land jij kunt leiden.
Democracy 4: Console Edition is gemaakt met een aangepast neuraal netwerk, ontworpen om de opinies, overtuigingen, gedachten en tendensen van duizenden virtuele burgers te modelleren. Het is het neusje van de zalm onder de politieke simulatiespellen.
Uiteindelijk is Democracy 4: Console Edition geen spel over het winnen van een verkiezing, maar over het leiden van het land. Een verkiezing verliezen is alleen maar het eindspel (tenzij je wordt vermoord). De echte uitdaging is of je een land kunt vormen waar je trots op bent.