Daydream: Forgotten Sorrow is een sfeervolle adventuregame rond het ontroerende verhaal van Griffin, een jongen die vecht tegen zijn innerlijke angsten. Gelukkig is zijn teddybeervriend Birly altijd in de buurt om hem te helpen.
Birly's hulp is van onschatbare waarde. Hij kan op plekken komen die voor Griffin onbereikbaar zijn. Je kunt hem over een hoge balk gooien en hij kan lastige acties uitvoeren en in kleine ruimtes kruipen. Samen kunnen ze zware voorwerpen verplaatsen, vallen bedwingen en moeilijke uitdagingen doorstaan.
Los met Birly's hulp complexe puzzels op en verken de wereld. Je hebt directe controle over Griffin, maar je kunt je berenvriendje ook oppakken, met hem gooien en hem opdrachten geven om je te helpen.
Griffin is plotseling omringd door duisternis en wordt geplaagd door visioenen uit het verleden. Toch bestaat deze wereld niet alleen uit somberheid en ellende. Wanneer je de kracht hebt gevonden om verder te gaan, ontdek je een fascinerende, gelaagde wereld vol zwevende kastelen, onherbergzame grotten, sprookjesbossen en zonnige weiden.