DOOM Anthology
De DOOM Anthology neemt spelers mee door meer dan drie decennia aan demonen afslachten, van de klassieke games die de first-person shooter op de kaart gezet hebben tot de reboot van de bij fans zo geliefde franchise en het vervolg erop. Gebruik een arsenaal aan machtige wapens terwijl je horden demonen bevecht op Mars, op Aarde en overal in Hel in zes door recensenten geprezen games.
DOOM, ontwikkeld door id Software en oorspronkelijk uitgebracht in 1993, zette de first-person shooter op de kaart en maakte deze populair, waarmee het een standaard zette voor alle FPS-games. Het door recensenten bejubelde vervolg DOOM II volgde in 1994. Nu zijn de definitieve, nieuw verbeterde versies van DOOM + DOOM II beschikbaar als gecombineerd product.
In deze verbeterde versie van DOOM 64 zijn er jaren verstreken sinds je de invasie van de hel op de aarde hebt gestopt. Het onderzoekscentrum op Mars van de UAC werd in quarantaine geplaatst voor de veiligheid van de mensheid. Het centrum werd verlaten en vergeten... tot nu toe. Een signaal van een slecht functionerende satelliet doet vermoeden dat er nog één entiteit overgebleven is, die de macht heeft om de demonen weer tot leven te wekken. Jij bent de enige overlevende marinier die tegen de strijdkrachten van de hel heeft gevochten. En dus word je op een eenzame kruistocht gestuurd om de Moeder der Demonen op te sporen en een nieuwe invasie door de demonen te stoppen.
Een demonische invasie heeft het onderzoekscentrum van de Union Aerospace Corporation op Mars overweldigd. Je bent een van de weinige overlevenden en je moet je een weg naar de hel en terug vechten tegen een horde demonen in deze bekroonde horror/actie FPS en nieuw vormgegeven versie van het originele DOOM.
DOOM, ontwikkeld door id Software, de studio die het first-person-shootergenre op de kaart gezet heeft en multiplayer Deathmatch bedacht, is terug als een meedogenloos leuke en uitdagende hedendaagse shooter-ervaring. Wrede demonen, ongelofelijk destructieve wapens en snelle, vloeiende bewegingen vormen de basis voor intense first-person-gevechten - of je nu demonenhordes uitroeit in de krochten van de hel in de singleplayer-campagne of het opneemt tegen je vrienden in verschillende multiplayer-speltypen. Breid je gameplay-ervaring uit met de DOOM SnapMap-editor waarmee je op eenvoudige wijze je eigen content kunt maken, spelen en delen met de hele wereld.
Het helleleger is de aarde binnengevallen. Word de Slayer in een epische campagne voor één speler, waarin je demonen afslacht in verschillende dimensies om de uiteindelijke vernietiging van de mensheid te stoppen. Het enige waar ze bang voor zijn... ben jij.
De Deluxe Edition bevat een demonische Slayer-skin, klassiek wapen-geluidenpakket en toegang tot beide campagne-uitbreidingen voor het door recensenten geprezen DOOM Eternal. Jouw overwinning op het helleleger behoedde de mensheid op het nippertje voor uitsterven, maar er hing wel een prijskaartje aan. Door de verstoring van het machtsevenwicht in de hemel moet de ware heerser van dit universum opstaan om alles recht te trekken. Voer oorlog in nog nooit eerder betreden werelden van het DOOM-universum, vecht tegen nieuwe demonen en gebruik nieuwe vaardigheden in de nooit eindigende strijd tegen de krachten van het kwaad.