Voer het bevel over een van de vijf verschillende legers: de Engelsen, de Fransen, de Spanjaarden, de Polen of de Habsburgers. Leid verschillende soorten eenheden in de strijd - van boogschutters, gevleugelde huzaren, ridders, handboogschutters, piekeniers en katapulten met speciale eenheden per nationaliteit. Bestuur speciale heldeneenheden zoals Hendrik III, Jeanne d'Arc, Wladylaw I van Polen en Peter van Castilië, onder andere wiens speciale 'heldenkrachten' het hele slagveld kunnen beïnvloeden.