Across the Grooves is een interactieve grafische roman die zich afspeelt in een magisch realisme-universum, waar je beslissingen het lot van Alice, het hoofdpersonage, beïnvloeden, haar realiteit drastisch veranderen en haar in staat stellen alternatieve bestemmingen te verkennen door haar verleden te wijzigen.
Alice leeft een rustig leven. Ze heeft een langdurige relatie, heeft een stabiele kantoorbaan en een mooi appartement in het centrum van Bordeaux. Op een dag komt Ulysse, haar ex-geliefde, terug in haar leven door een oude vinylplaat die ze per post ontvangt. Als ze hem draait op een draaitafel, wordt ze teruggeworpen in haar eigen verleden, gedwongen om oude gebeurtenissen opnieuw te beleven. Als ze terugkeert naar het heden, is haar realiteit veranderd en kent haar verloofde haar niet meer, alsof ze elkaar nooit hebben ontmoet.
Vastbesloten om haar leven weer op de rails te krijgen, pakt Alice haar spullen en gaat ze op jacht in heel Europa, waarbij ze de sporen van Ulysse volgt terwijl ze probeert de oorsprong van de plaat te achterhalen. Haar reis verandert echter geleidelijk in een zoektocht naar zelfontdekking terwijl ze elke keer dat ze de naald in de groef steekt nieuwe parallelle realiteiten verkent.