Golden Sun: Dark Dawn
Vier elementen vormen de bouwstenen van alles: aarde, water, vuur en wind. De wetenschappelijke studie naar deze elementen staat ook wel bekend als alchemie. In een ver verleden werden de grondbeginselen van de alchemie verzegeld, omdat men vreesde dat de kracht van de elementen de wereld kon verwoesten.
Deze elementen vormen echter ook de bron waar alle energie uit voortkomt. Toen de kennis over alchemie eenmaal was verzegeld, ging de wereld zijn ondergang tegemoet.
Het Golden Sun-fenomeen ontsloot de elementen en redde de wereld. De prijs die hiervoor moest worden betaald was hoog. De elementen bezaten een ontzagwekkende, vernietigende kracht.
De wetenschappelijke studie naar de elementen aarde, water, vuur en wind wordt alchemie genoemd. De grondbeginselen van alchemie werden eeuwen geleden verzegeld om te voorkomen dat deze geweldige krachten in verkeerde handen zouden vallen en een bedreiging voor de wereld zouden worden. De kracht van deze elementen ligt echter ten grondslag aan alles wat bestaat, wat betekent dat de wereld zonder alchemie haar ondergang tegemoet ging. Tot dertig jaar geleden het zegel werd verbroken door de Warriors of Vale...
Dertig jaar geleden werd het zegel van de alchemie verbroken door de Warriors of Vale en daalde een ontzagwekkende oerkracht neer op Mount Aleph, die in een gouden gloed ten onder ging. De mensen die hiervan getuige waren, noemden deze gebeurtenis de Golden Sun. Er werd een hoge prijs betaald voor de bevrijding van de wereldreddende elementen. Deze elementen bevatten zowel vernietigende als scheppende krachten, en veroorzaakten een golf van natuurrampen die geen deel van de wereld ongemoeid lieten...
Om de wereld te redden verbroken de acht Warriors of Vale dertig jaar geleden het zegel dat als slot was geplaatst op de grondbeginselen van de alchemie. Vier van deze krijgers waren afkomstig uit het dorp Vale, waaraan ze hun naam ontlenen. Terwijl ze alom werden geprezen als redders van de wereld, waren er ook mensen die hen vervloekten voor het ontketenen van de oerkracht van de Golden Sun, die rampspoed bracht naar alle hoeken van de wereld.
Psynergy is de elementaire kracht die de basis vormt voor alchemie en gebruikt kan worden voor allerlei mystieke effecten. Mensen die de krachten van aarde, water, vuur en wind beheersen staan bekend als adepts. Volgens de verhalen zijn zij erfgenamen van de oude beschavingen die talloze eeuwen geleden verloren gingen.
Djinn zijn de elementaire entiteiten die de krachten van aarde, water, vuur en wind belichamen. De adepts gebruiken deze wezens om hun krachten te versterken en machtige geesten op te roepen.
De wereld van de held Matthew en zijn bondgenoten. Weyard is geschapen uit de krachten van aarde, water, vuur en wind, en wordt bewoond door talloze wezens. De schade die door de Golden Sun werd veroorzaakt is nog steeds in de wereld te herkennen, maar de daarbij vrijgekomen krachten hebben de wereld ook aangespoord tot snelle groei.
Deze aarde-adept is de held van dit verhaal. Hij kijkt hoog op tegen zijn vader, de leider van de Warriors of Vale en is net als hem een man van weinig woorden, maar met een ijzeren wil.
Deze wind-adept groeide samen met Matthew en Tyrell op. Op moeilijke momenten kun je altijd een beroep op haar doen, maar ze heeft ook een koppige kant.