Reis naar een magisch land, waar je rekenkundig vermogen stevig op de proef wordt gesteld door leuke uitdagingen die allemaal draaien om dat ene, zeer bijzondere cijfer. Inderdaad, zoals de titel van het spel al suggereert, gaat het hier om het cijfer 10. Want om het volk van Make 10 Land te helpen, moet je rekenkundige problemen oplossen waarin het antwoord altijd hetzelfde is, maar de oplossing lang niet altijd voor de hand ligt!
De Magische 10: Een avontuur in het land van de tientallen zet spelers aan het denken met meer dan dertig verschillende soorten rekenoefeningen. Elk van deze oefeningen vraagt de speler om op het touchscreen getallen en rekentekens te noteren, om telkens tot een totaal van 10 te komen! De maffe inwoners van Make 10 Land zullen je inspireren, en geven de rekensommen een leuke, verhalende achtergrond.
De uitdagingen die je in Make 10 Land tegenkomt, zijn bijvoorbeeld Do We Make Ten, Addition or Subtraction en Stone Placement Ten. In Do We Make Ten, moet je snel nadenken om te beslissen of het getal dat de poppetjes vormen wel of niet een meervoud is van tien. Bij Addition or Subtraction moet je min- en plustekens in de juiste posities plaatsen om op een totaal van 10 uit te komen, terwijl je in Stone Placement Ten rotsblokken moet plaatsen op de cijfers die je niet helpen om op het magische cijfer 10 uit te komen.
Er zijn oplopende moeilijkheidsniveaus, zodat elke speler kan genieten van een passende uitdaging. Het avontuur is goed te doen voor iedereen met een basisvaardigheid in rekenen, terwijl de echte rekenwonders op zoek kunnen gaan naar de Make 10 Masters – waarvan er trouwens maar negen bestaan. Het is ook mogelijk vrienden een voorproefje van het spel te schenken door via Download Play drie soorten oefeningen naar een andere DS te sturen.
De Magische 10 is allerminst een suffe rekenoefening. Het spel is rijk aan avontuur, inclusief prentenboekachtige beelden, maffe personages en oefeningen die je net zo goed vermaken als aan het denken zetten.