In Mario Tennis Open voor Nintendo 3DS kun je gebruik maken van de knoppenbesturing van eerdere titels in de serie, maar met de toevoeging van zowel bewegingsgevoelige- als touchscreen-besturing kun je genieten van tactisch tennis voor Nintendo 3DS met meer diepte dan ooit tevoren.
Speel alleen of met tot drie andere spelers in een keur aan verschillende standen. Je kunt dit zowel lokaal als online doen! Serveer, volley en smash je een weg door de ranglijst en kijk of je de top van de divisie kunt bereiken. Als je vrienden in de buurt hebt kun je zels met- en tegen hen spelen met slechts één exemplaar van het spel, via Nintendo 3DS Download Play!
Kies uit een verscheidenheid aan favoriete Nintendo-personages of gebruik je Mii-personage voor een ongekend persoonlijke tennisbeleving. Je kunt je speler ook aanpassen door munten te winnen en voorwerpen aan te schaffen in de winkel in het spel.
Mario Tennis Open benut StreetPass op nieuwe en spannende manieren. Zo kun je tegen voorbijgangers spelen, zonder knoppen of touchscreen aan te raken en hier meer munten mee verdienen als beloning. Dit balletje rolt heel anders dan je gewend bent!