Staat Mega Mans aartsvijand Dr. Wily eindelijk aan de goede kant? De tijd zal het leren, want Mega Man krijgt te maken met een nieuwe bedreiging: acht dekselse Robot Masters die op de loer liggen in acht nieuwe uitdagende levels vol platform- en shooteractie!
Deze NES-klassieker breidt de succesformule uit met twee toevoegingen die het spel flink veranderen. Mega Man kan nu zowel glijden als rennen, waardoor hij een ongekende wendbaarheid krijgt.