The Legend of Zelda: Oracle of Seasons
Vanaf het moment dat de Legend of Zelda uitkwam voor de oorspronkelijke NES in 1986, heeft de Zelda-serie een geweldige reputatie opgebouwd als leverancier van vernieuwende gameplay boordevol actie, gecombineerd met spannende verhaallijnen en onvergetelijke personages. Twee spellen in deze serie, The Legend of Zelda: Oracle of Seasons en The Legend of Zelda: Oracle of Ages, oorspronkelijk uitgebracht voor de Game Boy Color in 2001, bouwen voort op deze uitstekende reputatie en bevatten nog meer hoofdbrekende gameplay-elementen.
In beide spellen beleeft Link een uniek avontuur, maar door ze beide te voltooien, kunnen spelers de spellen nog dieper beleven. Als één van de spellen is voltooid, ontvangen spelers een wachtwoord dat je kunt gebruiken in het andere spel. Hierdoor neemt je hoofdpersonage de naam mee die je hem in het eerste spel hebt gegeven, en zal hij met extra voorwerpen beginnen. Bovendien zullen personages uit het eerste avontuur terugkeren in coole bijrollen. Aan het einde van je tweede avontuur kun je een extra eindbaasgevecht verwachten. Dit gevecht zou je niet krijgen als je het eerste spel niet had voltooid.
The Legend of Zelda: Oracle of Seasons vindt plaats in het door problemen geteisterde land Holodrum. Nadat hij op magische wijze naar deze nieuwe wereld is getransporteerd, is Link er getuige van dat de op macht beluste generaal Onox een razende storm oproept en het Oracle of Seasons (het orakel der seizoenen) ontvoert. Dit orakel is een mooie danser met de naam Din. Onox gebruikt Din's macht om de natuurkrachten door elkaar te smijten, zodat er een complete chaos ontstaat. Aan Link de taak om de vrede in het land te herstellen. The Legend of Zelda: Oracle of Seasons zit vol klassieke Zelda-opdrachten en -gameplay. Link moet een immense bovenwereld doorkruisen waarbij hij aanwijzingen en voorwerpen verzamelt. Hij moet catacomben verkennen vol angstaanjagende monsters en puzzels oplossen waar je gek van wordt.
Er zijn tevens voldoende nieuwe uitdagingen voor spelers. Met behulp van de Rod of Seasons (staf der seizoenen) kan Link de seizoenen wijzigen wanneer hij maar wilt. Het landschap verandert onder invloed van het seizoen en dat is het uitgangspunt voor vele ingewikkelde puzzels. Als de weg in de zomer wordt geblokkeerd door een rivier, kun je bijvoorbeeld de winter oproepen, zodat het water bevriest en je veilig naar de overkant kunt lopen.
Link ontmoet in Holodrum ook een aantal vrienden met speciale gaven die hem op allerlei manieren helpen. Een gevleugelde ijsbeer met de naam Moosh kan Link helpen om vijanden aan te vallen met dreunen die de aarde doen beven en Link kan op de rug van Dimitri, een vriendelijke Dodongo, diepe wateren oversteken. Terwijl Link in de buidel van Ricky de boxende kangoeroe meereist kan hij zijn vijanden knock-out slaan met een snelle linkse of rechtse directe. Link's nieuwste avontuur biedt gamers fantastische gameplay, een meeslepende verhaallijn en prachtige, gedetailleerde graphics.
Of je nu al lang fan bent van The Legend of Zelda of voor het eerst kennismaakt met de serie, je zult zonder enige twijfel met groot plezier vele uren bezig zijn om Link te helpen de orde in Holodrum te herstellen.