Internetkanaal
Een gedeelte van de online-diensten die werden aangeboden via het Wii-systeem, zijn per 28 juni 2013 beëindigd. Bepaalde online-softwarefuncties die gebruik maken van WiiConnect24, waaronder het uitwisselen van gegevens en berichten, zijn niet langer beschikbaar voor dit kanaal.
Het internetkanaal* zal de relatie tussen je huis, televisie en internetverbinding voorgoed veranderen. Nadat je de Opera Browser gratis in het Wii-winkelkanaal hebt gedownload, kun je vanuit je luie stoel over het internet surfen.
Als je het internetkanaal na 10 oktober 2007 downloadt, zullen er diverse nieuwe functies aan zijn toegevoegd. Zorg er wel voor dat je de systeemsoftware van je Wii-systeem hebt bijgewerkt, voordat je de nieuwe versie van het internetkanaal downloadt.
Je kunt nu een USB-toetsenbord gebruiken met je Wii. De mogelijkheid bestaat echter dat sommige USB-toetsenborden niet goed functioneren. Nintendo raadt het Classic Keyboard 200 van Logitech aan.
Daarnaast is er een functie toegevoegd die het zoeken eenvoudiger maakt. Je kunt nu een woord selecteren met je Wii-afstandsbediening. Als je dat doet, zal er een zoekpictogram verschijnen in de werkbalk. Selecteer dit pictogram om naar het woord te zoeken via Google of Yahoo!.
Je kunt nu ook het adres van de website die je bekijkt of een adres van een website uit je lijst met favorieten rechtstreeks naar het Wii-prikbord sturen. Je kunt hem ook naar iemand uit je vriendenlijst sturen, vergezeld van een brief. Als je een dergelijke brief hebt ontvangen, kun je het internetkanaal openen en direct naar de betreffende pagina gaan door op het adres te klikken.