Metroid Dread-rapport Vol. 11: maak vooruitgang met deze tips voor verkenning en gevechten
Welkom bij deze speciale uitgave van het Metroid Dread-rapport! Metroid Dread is nu al een tijdje verkrijgbaar voor de Nintendo Switch. Hebben jullie de mysterieuze planeet ZDR met plezier verkend? In dit rapport willen we een paar praktische hints en strategieën uitlichten die van pas kunnen komen als het even lastig wordt.
Let op: sommige van deze hints bevatten mogelijk spoilers! Als je die liever vermijdt, kun je ervoor kiezen om alleen de gedeeltes te lezen die gelabeld zijn als 'Transmissie van het ontwikkelaarsteam' voor inzichten zonder spoilers.
In het logboek zie je je recente prestaties, zoals welke vaardigheden je hebt bemachtigd of welke eindbazen je hebt verslagen. Ook kun je de berichten van Adam en de uitleg die soms verschijnt, nalezen. Vaak is een nieuwe vaardigheid of een recent bericht van Adam een belangrijke aanwijzing voor je volgende bestemming. Misschien is het een goed idee om je logboek te raadplegen als je ooit vastzit.
De verborgen breekbare blokken die je tegenkomt op het pad van het hoofdverhaal, worden altijd vergezeld door een hint die aangeeft wat erachter ligt. Misschien is het een vijand, een glimp van een doorgang, of zelfs een verdacht geluid.
Je kunt ook interactieve apparaten tegenkomen, die op de kaart worden aangegeven met een wit handje. Als je deze apparaten gebruikt, zal de kaart op een of andere manier veranderen en gaat er mogelijk een nieuwe route open.
"In veel van de games in de Metroid-serie wordt de speler aangespoord om te verkennen, dus we wilden 'verdwaald raken' ook een belangrijk onderdeel maken van deze game. Maar hoe verdwaald je ook raakt, er is altijd een manier om uit te zoeken waar je naartoe moet. Tijdens het verkennen zijn er verborgen hints te vinden in de wereld, op het kaartscherm en in het logboek. We hopen dat je veel plezier beleeft aan het uitvogelen van deze aanwijzingen tijdens het verkennen van de planeet ZDR."
In Metroid Dread worden de beloningen die je ontvangt voor het voltooien van de game, gebaseerd op je speeltijd. Hoe sneller je de game uitspeelt, hoe meer beloningen je ontvangt.
De speeltijd rekent de tijd die je op het kaartscherm doorbrengt niet mee, dus je hoeft je niet te haasten wanneer je de kaart doorneemt. Als je het Game Over-scherm te zien krijgt, loopt de tijd ook niet door; de tijd gaat verder vanaf het punt waarop je de game hervat. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je speeltijd doorloopt als je verslagen wordt, zodat je je volledig kunt richten op de obstakels op je pad!