Bedankt dat jullie vandaag de tijd hebben genomen om hier te komen.
Het vorige deel van Sin and Punishment1, voor de Nintendo 64, is een beetje een cult-klassieker. Ik heb jullie gevraagd om helemaal vanuit Kyoto hier naartoe te komen om zoveel mogelijk mensen duidelijk te maken wat voor soort mensen Sin and Punishment maken en wat er zo goed aan is. Dus ik reken op jullie hulp daarbij. 1Sin and Punishment: een schietspel dat werd ontwikkeld voor de Nintendo 64 en alleen in Japan werd uitgebracht in november 2000. Sinds september 2007 is het spel ook verkrijgbaar voor de Virtual Console in Europa voor 1200 Wii-punten.
Om te beginnen wil ik onze gasten van Treasure2 vragen zich voor te stellen. 2Treasure Co., Ltd.: Een in 1992 opgerichte spelontwikkelaar die zich heeft gespecialiseerd in actie- en schietspellen. Mischief Makers, Ikaruga en Wario World zijn enkele van de vele spellen die het bedrijf heeft gemaakt.
Ik ben Maegawa, president-directeur van Treasure. Ik werkte als producer aan Sin and Punishment: Successor of the Skies.
Ik ben Nakagawa van Treasure. Ik was dit keer de regisseur. Naast mijn voornaamste functie als programmeur verzorgde ik dit keer dus ook de planning en andere zaken.
Ik ben Suzuki, een ontwerper. Ik was een werknemer van Treasure toen het eerste deel verscheen, maar nu werk ik als freelancer. Dit keer deed ik mee als hoofdontwerper.
Oké. Het begon allemaal met de Nintendo 64-controller. In die tijd had Nintendo gesuggereerd dat deze op twee manieren kon worden vastgehouden, in de linker positie en rechter positie3, maar de meeste spellen maakten gebruik van de rechter positie. 3Linker en rechter posities: Bij de rechter positie hielden spelers het rechter handvat vast met hun rechterhand, en gebruikten ze de duim van hun linkerhand om de analoge stick te bedienen. Bij de linker positie hielden spelers het linker handvat in hun linkerhand, en gebruikten ze de duim van hun rechterhand om de analoge stick te bedienen.
Nadat Mario 644 de rechter positie had gebruikt, gebruikte iedereen de rechter positie. 4Super Mario 64: het eerste 3D-spel van Mario, werd in Europa tegelijk met de Nintendo 64 uitgebracht in maart 1997.
We hadden het erover dat bijna niemand de linker positie gebruikte, ook al kun je daarmee twee van elkaar onafhankelijke handelingen uitvoeren.
Dus begon Sin and Punishment met je beslissing om optimaal gebruik te maken van de linker positie.