Toen ik de daadwerkelijke Nintendo 3DS XL voor het eerst zag, viel het me op dat de lcd een groot deel van het oppervlak in beslag neemt. Anders gezegd, de ‘omlijsting’, om het zo maar even te noemen, is ongelofelijk smal in vergelijking met eerdere Nintendo-hardware.
Als je het hebt over andere soorten elektrische apparaten, dan zijn er veel producten die een nog smallere omlijsting hebben, maar het viel me op hoe smal het is voor Nintendo’s maatstaven. Ik wil je vandaag vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Ja. Het formaat van de luidsprekers beïnvloedt het ontwerp van de omlijsting. In de eerste ontwerptekening die het ontwerpteam ontving, pasten de luidsprekers die voor de Nintendo 3DS zijn gebruikt al niet (lacht). (Iedereen lacht.)
We wilden ons zoveel mogelijk aan de tekening houden, dus we zochten naar kleine luidsprekers, en overwogen zelfs om de luidsprekers naar het onderste gedeelte te verplaatsen. We pasten de Nintendo DSi XL aan en plaatsten de luidsprekers bij de knoppen. Daarna luisterden we hoe het klonk door de intromuziek van Dragon Quest af te spelen.
Maar als de luidsprekers kleiner worden, of het geluid van een andere plek komt dan naast het scherm, is het geluid maar half zo effectief.
Als je de grafiek van de geluidskarakteristieken bekijkt, klinken ze niet helemaal hetzelfde als de Nintendo 3DS-luidsprekers. De luidsprekers zijn kleiner dan in de Nintendo 3DS, dus met betrekking tot het geluid hadden ze een nadeel. Maar door de constructie en de capaciteiten van de luidsprekers aan te passen, en vervolgens het geluid softwarematig te optimaliseren, probeerden we ze even goed te laten klinken als de luidsprekers in de Nintendo 3DS.
Behalve wat we over de omlijsting vertelden, maakten we zwart de basiskleur voor de Nintendo 3DS, om het stereoscopische 3D-effect te versterken. Dit keer is het scherm alleen al groot genoeg om dat te bereiken, dus we konden ook andere kleuren gebruiken.
Als je je concentreert, is een scherm van dit formaat groot genoeg, zonder visuele correctie van de omlijsting.