Mijn favoriet is ‘GAMER’.
Kan ieder van jullie me vertellen welke van de 16 spellen in Game & Wario zijn persoonlijke favoriet is?
In ‘GAMER’ gebruikt de speler de Wii U GamePad om een serie WarioWare-microgames te spelen, terwijl je je slaapkamer op de tv kunt zien. Je moeder patrouilleert buiten je kamer en als het lijkt alsof ze op het punt staat je te betrappen, moet je stoppen met spelen en doen alsof je slaapt.
Ken je dat gevoel wanneer je in je auto rijdt en ergens rakelings langs scheert, dat je een rilling door je hele lijf voelt gaan? Als het lijkt alsof je moeder op het punt staat je te betrappen, heb je dat gevoel ook!
Nee, ze heeft gelijk. Het is echt zo eng. Maar het is geen horrorspel waarin de angst wordt veroorzaakt door enge beelden.
Toen ik het prototype van ‘GAMER’ voor de eerste keer uitprobeerde, zei ik meteen: “Dit is het! Dit is ‘m!”
Ik heb Sakamoto-san dat nog horen zeggen ook. Hij speelde ‘GAMER’ en riep: “Wahahaha!”
Ik zat niet zo dicht bij Sakamoto-san, maar andere personeelsleden die bij hem in de buurt zaten, wisten op te vangen wat hij over het spel zei, en dat was iets van: “Dit is wat ik altijd al wilde bereiken en ze hebben het voor elkaar gekregen!” Toen ik dat hoorde, vond ik dat fantastisch.
Abe-san, jij gebruikt Sakamoto-san als een soort sensor die je vertelt of een spel goed of slecht is, dus dit zul je vast erg fijn hebben gevonden om te horen.