Virtuele gamecards maken het gebruik van digitale games nog makkelijker.
Als een virtuele gamecard is ingevoerd op een systeem***, kun je die niet alleen spelen zonder een internetverbinding, maar kan de game ook worden gespeeld door andere gebruikers op dat systeem.
Games die exclusief voor de Nintendo Switch 2 zijn en Nintendo Switch 2 Editions van games kunnen worden ingevoerd op een Nintendo Switch 2-systeem.
Je kunt maximaal drie virtuele gamecards tegelijk uitlenen aan anderen. Een gebruiker kan één game tegelijk lenen op één systeem voor veertien dagen, tenzij de game eerder wordt teruggegeven.