Voor een selectie van Nintendo Switch-games worden gratis updates uitgebracht voor een verbeterde speelervaring op de Nintendo Switch 2.
Als je je Nintendo Switch 2 verbinding laat maken met het internet en een systeemupdate uitvoert, kun je voor selecte games gratis updates downloaden die de graphics kunnen verbeteren of ondersteuning voor functies als GameShare toevoegen. De inhoud van een update verschilt per game.