Gamekeycards verschillen van normale gamecards in de zin dat er geen volledige game op staat. In plaats daarvan is de gamekeycard je sleutel voor het downloaden van de volledige game op je systeem via het internet.
Na het downloaden kun je de game op de normale manier spelen door de gamekeycard in je systeem in te voeren.
Om de game te kunnen downloaden is er een internetverbinding benodigd en moet er voldoende vrije ruimte zijn in het systeemgeheugen van je Nintendo Switch 2 of op een ingevoerde microSD Express-kaart.
De game is zelf niet aanwezig op de gamekeycard, dus je dient deze te downloaden voordat je kunt spelen.
Na het invoeren van de gamekeycard worden er in het HOME-menu aanvullende instructies weergegeven. Volg de instructies en download de game.
Opmerking: om de game te kunnen downloaden moet er voldoende vrije ruimte zijn in het systeemgeheugen van je Nintendo Switch 2 of op een ingevoerde microSD Express-kaart. De benodigde vrije ruimte staat vermeld op de verpakking van de gamekeycard.
Als je een gamekeycard invoert in een ander Nintendo Switch 2-systeem, kan de game ook op dat systeem worden gespeeld via de bovenstaande stappen.