Toki gaat weer op avontuur! De cultgame, de actie-/platformgame die oorspronkelijk uitkwam voor de arcadekast in 1989, maakt een comeback in een nieuwe, zeer aapachtige versie! Volledig opnieuw met de hand getekend en helemaal opnieuw georkestreerd!
Toki de strijder leeft rustig in de jungle, samen met zijn geliefde Miho. Dan duiken de wrede voodoo-heks Vookimedlo en de gemene demon Bashtar uit het niets op. Ze ontvoeren Miho en veranderen de arme Toki in een chimpansee! Hij is nu harig, traag en nonchalant geworden!
Het Doolhof, het Meer van Neptunus, de Vuurgrot, het IJspaleis, de Duistere Jungle en het Gouden Paleis worden geteisterd door de ondergeschikten van Vookimedlo. Miho bevrijden is niet niks! Van deze verwerpelijke wezens met de zoete namen Boloragog, Rambacha, Mogulvar, Zorzamoth en Bashtar lopen de rillingen je echt over de rug en de houding van Toki stelt je ook niet echt gerust!
De game is helemaal opnieuw met de hand getekend door Philippe Dessoly, illustrator van beroemde manga's zoals Albator & Goldorak, strips en videogames. Indertijd werkte hij aan de Amiga-versie van Toki, in 1991. Hij tekende eveneens voor de game Mr. Nutz (1992). Dankzij zijn schetsen komt Toki mooier en gekker dan ooit terug.
De muziek, volledig opnieuw georkestreerd door de componist Raphaël Gesqua, belooft een avontuur op het ritme van noten die tegelijkertijd retro en modern zijn. Deze bekroonde musicus componeerde eerder de muziek van zo'n honderdtal videogames.
De techniek, de krachttoer van deze spannende ervaring, is aan het enorme werk van Pierre Adane te danken. De ontwikkelaar heeft met name gewerkt aan Mr. Nutz (1992) en ontwierp de game Tennis Top Spin (2003).