Houd het krankzinnigste hoofdstuk van de Saints Row-saga voor het eerst in je handen op de Nintendo Switch. Je gaat de strijd aan in Steelport, een ongure stad. Dit is jouw stad. Dit zijn jouw regels.
Een paar jaar nadat de Third Street Saints Stilwater hebben veroverd, zijn ze uitgegroeid van een straatbende tot een erkend merk, met Saints-sneakers, Saints-energiedrankjes en Johnny Gat-poppetjes die je overal kunt kopen. De Saints heersen over Stilwater, maar hun beroemdheid is niet onopgemerkt gebleven. Het Syndicate, een legendarisch crimineel broederschap dat overal ter wereld een vinger in de pap heeft, heeft zich op de Saints gericht.
Je weigert te knielen voor het Syndicate en brengt de strijd naar Steelport, een afgetakelde metropool vol zondaars die geregeerd wordt door het Syndicate. Ga skydiven met een tank, laat satellietaanvallen los op een Mexicaanse worstelbende en bescherm jezelf tegen een getrainde militaire macht in de meest vergezochte gameplay-scenario's ooit.