GRADIUS ORIGINS
Deze collectie bevat 18 versies van alle 7 arcadetitels in de serie, inclusief voor de allereerste keer ooit Gradius III AM Show Version op thuisconsoles.
Er zijn allerlei handige nieuwe functies toegevoegd aan de spellen, waaronder statusopslag, een terugspoelfunctie en een onoverwinnelijkheidsmodus. In de nieuwe trainingsmodus kun je instellingen aanpassen zoals herstartpunten, aantal lussen en power-upstatussen om je vaardigheden tot perfectie te slijpen. Er is ook een galeriefunctie met muziek uit de spellen, een verscheidenheid aan afbeeldingen uit elke titel en nog heel veel meer!
Deze modus maakt je schip onkwetsbaar voor vijandelijk vuur en telt alleen het aantal keren dat je bent geraakt.
In deze modus kun je je vaardigheden aanscherpen door instellingen aan te passen zoals herstartpunten, aantal lussen en power-upstatussen.
Je kunt ook verschillende instellingen aanpassen in het Opties-scherm van elk spel, waaronder DIP-schakelaars van arcadeborden, schermfilters en een hercreatie van softwarebugs uit de oorspronkelijke uitgave.