Start de motoren en bereid je voor op een nieuwe race-ervaring vol magie en chaos in Chocobo GP op de Nintendo Switch! Speel als enkele van je favoriete personages uit de FINAL FANTASY- en Chocobo-serie, en gebruik unieke vaardigheden en krachtige spreuken om je concurrenten in het stof te laten bijten in de online* en lokale** multiplayerstand!
Chocobo en zijn vrienden zijn klaar om mee te doen aan een racetoernooi met een ongelooflijke prijs: een wens voor alles wat hun harten begeert! Ontmoet talloze bijzondere personages en tegenstanders, die natuurlijk allemaal die felbegeerde prijs willen winnen. Speel nieuwe personages en spectaculaire nieuwe banen vrij naarmate het verhaal zich ontvouwt, en voltooi extra missies om nog meer beloningen te ontvangen!
Drift over allerlei racebanen, die zijn gebaseerd op locaties uit de Chocobo- en FINAL FANTASY-series zoals Gold Saucer uit FINAL FANTASY VII en Alexandria uit FINAL FANTASY IX.
Door tijdens een race Magicite te verzamelen, kun je krachtige speuken gebruiken om je tegenstanders het leven zuur te maken. Leg ze het vuur aan de schenen met vuurballen, slok ze op in een wervelwind of gebruik de kracht van water. Verzamel Magicite van dezelfde soort om een spreuk nog sterker te maken!
Kies uit een kleurrijke cast van personages, elk met hun eigen unieke vaardigheid waarmee je aan kop kunt komen en je rivalen kunt laten stofhappen. Verzamel onderweg kristallen, vul je Ability Gauge en schiet wanneer de kans zich voordoet!
Neem het online* op tegen 63 andere spelers in de spectaculaire toernooistand Chocobo GP! In elk toernooi racen groepjes van acht spelers tegen elkaar in verschillende rondes. Uiteraard liggen er prachtige beloningen te wachten op degenen die het tot de finale schoppen en een plekje op het podium weten te bemachtigen.
Er is een hele reeks andere spelstanden om je racevaardigheden op de proef te stellen, alleen of met vrienden in online* en lokale** multiplayergevechten! Verzamel punten over vier opeenvolgende races in Series Race, neem het op tegen de klok in Time Attack of pas de regels naar wens aan in Custom Race.