Turmoil biedt spelers een visueel aansprekende, ironische blik op het simulatiegenre, geïnspireerd door de oliegekte in 19e-eeuws Noord-Amerika.
De DLC "The Heat Is On" zit bij deze versie inbegrepen! Begin opnieuw met een gloednieuwe campagne met tonnen olie om op te graven en om te zetten in geld. Ontdek een nieuwe stad, olierijke kaarten, nieuwe hulpbronnen, nieuwe boortechnieken, nieuwe mensen, nieuwe schatten... Van alles nieuw! Een echt oliebuffet!