Ontsnap uit het klooster
The Stone of Madness is een realtime tactische stealthgame die zich afspeelt in een Spaans klooster uit de 18e eeuw. Dit vervallen jezuïetenklooster in de Pyreneeën biedt onderdak aan een krankzinnigengesticht en een gevangenis van de inquisitie. Vijf gevangenen, geteisterd door wrede straffen, waanzin en wanhoop, bundelen hun vaardigheden en middelen om hun fobieën het hoofd te bieden, krankzinnigheid af te wenden, de geheimen van het klooster te ontrafelen en een manier te vinden om te ontsnappen.
Ontsnappen uit een zo goed bewaakt klooster is geen gemakkelijke opgave, maar Agnes, Leonora, Eduardo, Amelia en Alfredo geven het niet zo gauw op. Speel afwisselend de rol van een van de vijf personages en gebruik hun unieke, verbeterbare vaardigheden om spreuken los te laten, vijanden af te leiden of geruisloos uit te schakelen, kwade geesten te verdoven, moeilijk bereikbare gebieden te verkennen en nog veel meer.
Verken je omgeving en combineer de vaardigheden van de personages om aanwijzingen en hulpmiddelen te vinden die door het klooster verspreid liggen. Wees wel voorzichtig! Als je op een plek betrapt wordt waar je niet hoort te zijn, zullen de bewakers je verre van vriendelijk behandelen.
Om je doel te bereiken, moet je de geestelijke gezondheid van je personages in de gaten houden.
De tijd loopt door in The Stone of Madness. Handelingen hebben gevolgen, en spelers moeten bij het nemen van beslissingen rekening houden met de tijd van de dag.
De afbeeldingen in The Stone of Madness zijn sterk geïnspireerd op de 18e-eeuwse kunstenaar Francisco Goya en zijn met de hand geschilderd en beeld voor beeld geanimeerd.
Het isometrische perspectief laat de oogstrelende beelden perfect tot hun recht komen, waardoor spelers elk klein detail goed kunnen zien en het gevoel krijgen dat ze op avontuur zijn in een levensecht schilderij van Goya.